Vast aanbod voor schoolse context

Kies voor één van onderstaande workshops of ga voor het volledige traject, en bouw zo aan een meer inclusieve schoolomgeving.

 

Workshop 1: De kracht van leerkracht

Wist je dat we allemaal vooroordelen hebben? We hebben allemaal een brein, en dus hebben we – willens nillens – onbewuste vooroordelen. Dat is normaal. Maar wat als die onbewuste denkpatronen -ongewild- onze communicatie en ons gedrag beïnvloeden? Welke impact kan dat hebben op onze omgeving en op bepaalde kinderen/collega’s in jouw klas of school?

In deze workshop staan we hierbij stil. Je krijgt geen tips en tricks aangereikt, maar door in gesprek te gaan met anderen leer je bij over jezelf.  Dankzij verbindende oefeningen met andere deelnemers – geconfronteerd met gelijkaardige uitdagingen – krijg je inspiratie.

Deze workshop begint bij het begin: ons bewust worden van onze eigen onbewuste vooroordelen in een aangename leercontext. Want bewustwording én goesting in verandering is (vaak) dé eerste stap richting een meer inclusieve klas- en schoolomgeving.

Praktisch
  • Doelgroep: voor iedereen werkzaam in een schoolse context, ongeacht niveau of koepel.
  • Vorm: Fysiek (offline) of online via zoom.
  • Aantal deelnemers:
    • Voor een fysieke workshop: max. 25 deelnemers.
    • Voor een online workshop: max. 40 deelnemers.
  • Duur: Idealiter nemen we ongeveer 3u de tijd (inclusief pauze). Een kortere versie kan ook.
  • Prijs: Contacteer ons en we bekijken wat mogelijk is!

Workshop 2: Vergroot de impact in jouw klas en school

Wat als je met een ietwat aangepaste houding en communicatie méér effect kan hebben op de jongeren en collega’s in jouw klas of school?

Dat kan! In deze workshop gaan we aan de slag met concrete tips en voorbeelden om jouw klas/school te transformeren tot een schoolvoorbeeld van inclusie.

Positieve communicatie staat centraal, maar we gaan veel verder dan spreken over complimenteren en feedback geven. We gaan het hebben over de succesrecepten van écht luisteren en focussen op succes. We gaan leren om beter om te gaan met conflict of moeilijkheden, door te focussen op wat er al werkt. Opnieuw pakken we het aan zonder veel theorie en gaan we aan de slag met véél actie en leren van elkaar door uitwisseling in positieve context.

Praktisch
  • Doelgroep: voor iedereen werkzaam in een schoolse context, ongeacht niveau of koepel.
  • Vorm: Fysiek (offline) of online via zoom.
  • Aantal deelnemers:
    • Voor een fysieke workshop: max. 25 deelnemers.
    • Voor een online workshop: max. 40 deelnemers.
  • Duur: Idealiter nemen we ongeveer 3u de tijd (inclusief pauze). Een kortere versie kan ook.
  • Prijs: Contacteer ons en we bekijken wat mogelijk is!

Combinatie van
workshop 1 & 2

Is je enthousiasme gewekt en wil je meteen beide workshops organiseren in jouw school of team?

Dat kan! Tussen workshop 1 en 2 is er dan ook een (interactief) bezoek aan TADA’s Weekendschool mogelijk.

Contacteer ons vrijblijvend om de mogelijkheden te bekijken.

Pedagogische studiedagen zijn soms een beetje saai. Een pedagogische studiedag zoals deze vind ik leuker. Het gaf mij een boost en een herinnering aan waarom ik dit allemaal doe.

Thomas, leerkracht 

Ik apprecieerde de aangename en ontspannen sfeer waarin alles verliep, het gevoel dat je de begeleiders al jaren kende. Dit maakt het makkelijker om open te staan voor de aangeboden oefeningen en technieken.

Cynthia, leraar-in-opleiding

Omdat stilstaan hierbij echt nodig is. Je stapt even af van die sneltrein van maandag tot vrijdag en staat bewust stil bij hoe je een gesprek kan voeren en welke vragen je kan stellen. Je wordt bewust van de impact van je vraagstelling…

Annelies, leerkracht
Share This